Hoi luitjes, ik heb weer niet stil gezeten, heb onlangs een andere luchtfilterbox met aanzuigbuis gekocht, deze is van het merk DBilas Dynamic, een duitse fabrikant die voor 90% opel performance parts maakt voor alle types opel.
de prestaties van mijn motor, vooral in de hogere toeren reageert hij beter op het gas door de hoeveelheid lucht wat hij meer binnenkrijgt ,zijn wel wat verbeterd, door de grotere gietijzeren aanzuigbuis die achter de grill boven de radiateur is gemonteerd vangt dubbel zoveel lucht vergeleken met de standaard kunststof aanzuigbuis.
de luchtfilterbox is ook van gietijzer gemaakt en de luchtfilter is van K&N en is een platte inlegfilter dit vertikaal is gemonteerd.
de uitstraling is ook goed, het is echt een blikvanger.....
schrik niet van de prijs, de hele complete set kost 300 euro maar hij is 100% pasklaar gemaakt voor mijn auto
Ik heb wat fotos ervan gemaakt nadat ik het heb gemonteerd.
http://www.mijnalbum.nl/Album=EZSZ8DYS
DBilas Dynamic luchtfilterbox
Moderator: lexpaa
- Mistic-Green
- DCT Team Member
- Berichten: 383
- Lid geworden op: di mar 28, 2006 4:40 pm
Re: DBilas Dynamic luchtfilterbox
Ziet er mooi uit man.
Heb je onderin geen winst dan, je zou denken dat hij onderin ook beter zal reageren.
Ff testen binnenkort op de rollenbank.
Hoeveel pk/koppel moet het opleveren.
Heb je onderin geen winst dan, je zou denken dat hij onderin ook beter zal reageren.
Ff testen binnenkort op de rollenbank.
Hoeveel pk/koppel moet het opleveren.
Re: DBilas Dynamic luchtfilterbox
Dat ziet er idd erg gaaf uit !! Maar dat merk is ook goed !
Re: DBilas Dynamic luchtfilterbox
onderin merk je het ook wel hoor, maar dat komt ook denk ik omdat ik een ander uitlaatspruitstuk heb (van de OPC).
DBilas heeft er geen gegevens bij van hoeveel vermogenswinst je heb, ze zeggen dat het per type blok verschillend is en wat je allemaal heb aangepast.
tot nu toe heb ik de volgende dingen aangepast:
-OPC uitlaatspruitstuk.
-MTech brandstofdrukregelaar, 3.6 bar.
-OPC motormanagementsoftware.
ben wel benieuwd hoeveel pk hij heeft, misschien valt het tegen omdat mijn auto al een tijd terug al op de testbank is geweest met een green twister filter en dat viel tegen, maar het belangrijkste is vind ik dat ie lekker rijdt met deze aanpassingen.
misschien in de toekomst gaan er de OPC nokkenassen in maar moet ff goed informeren of dat gaat, jp zijn blok (X20XER) is namelijk hetzelfde als mijn blok (X20XEV).
DBilas heeft er geen gegevens bij van hoeveel vermogenswinst je heb, ze zeggen dat het per type blok verschillend is en wat je allemaal heb aangepast.
tot nu toe heb ik de volgende dingen aangepast:
-OPC uitlaatspruitstuk.
-MTech brandstofdrukregelaar, 3.6 bar.
-OPC motormanagementsoftware.
ben wel benieuwd hoeveel pk hij heeft, misschien valt het tegen omdat mijn auto al een tijd terug al op de testbank is geweest met een green twister filter en dat viel tegen, maar het belangrijkste is vind ik dat ie lekker rijdt met deze aanpassingen.
misschien in de toekomst gaan er de OPC nokkenassen in maar moet ff goed informeren of dat gaat, jp zijn blok (X20XER) is namelijk hetzelfde als mijn blok (X20XEV).
Re: DBilas Dynamic luchtfilterbox
knakker dat ziet er goed uit idd nu nog nokkenassen voor de motor en dan op de rollenbank ben ook benieuwd hoe veel je dan hebt koppel en pk`s ik zag bij m-tech verstelbaren nokkas tandwielen niets voor u.
Re: DBilas Dynamic luchtfilterbox
ja klopt ik heb ze ook gezien maar ik weet niet of dat met de standaard nokkenassen (al) nut heeft.
het is wel een blikvanger als je ergens op een meeting staat en je haalt de distributiekap ff weg.....
het is wel een blikvanger als je ergens op een meeting staat en je haalt de distributiekap ff weg.....